E-commerce groeit enorm onder invloed van marketplaces.
Ook in de plantenmarkt is dat niet onopgemerkt gebleven, er vindt momenteel een stevige online opmars plaats op o.a. Bol.com en Amazon.
Online verkopen is daaarnaast voor kwekers de ideale manier om nieuwe producten bij de consument te testen.
Direct feedback middels sales en reviews zijn van ongekende waarde voor het bepalen van een toekomstig productieplan.
Daarnaast helpt de combinatie van een succesvolle social media strategie en online sales tot meer ‘Brand Awareness’.
Met alle bovengenoemde punten in gedachten heeft Floral Innovations mogen werken aan een online strategie voor Breasy Bromelia.
Onderdeel daarvan is een eigen Breasy store binnen Amazon. Compleet gepersonaliseerde productcontent en maximale merkbeleving.
Zie hier het voorbeeld van de Breasy shop op amazon UK: https://amazon.co.uk/breasy
Waarom planten verkopen op amazon?
- Online planten verkopen in heel europa
- Direct feedback van consument
- Het ideale ’testpanel’ voor nieuwe producten
- Het creëren van maximale merkbeleving bij de consument
- Meer inzicht en onderbouwing voor een toekomstig productieplan
Het totale plaatje
Online verkoop van planten kent vele disciplines. Productcontent, verpakking, verzending, customer care, zoekmachine optimalisatie tot online adverteren, het zijn allemaal elementen die maximaal op elkaar moeten worden afgestemd. Afhankelijk van de schaalgrootte en de doelstelling van uw bedrijf en product brengt Floral Innovations de juiste partijen bij elkaar voor een optimale online strategie!